12-ամյա կրթության հետ կապված բազում հարցեր կան:
Պարզ է, որ դա արվել է եվրոպական ստանդարտներին համապատասխանեցնելու համար, ու իբր մեր երեխաները դրանով հնարավորություն են ստանալու եվրոպական բուհերում սովորելու: Բոլոնյան համաձայնագիրը հնարավորություն է տալիս ուսանողներին ազատ տեղաշարժվելու: Բայց բոլորդ էլ լավ հասկանում եք, որ դա մեզ այդքան էլ չի վերբերում ու երբ կվերաբերի դեռ հայտնի չէ:
Իսկ ի՞նչ են ստացել մեր երեխաները:
12-ամյա կրթությունը, գումարած բակալավրիատ-մագիստրատուրա համակարգը նախորդ 10-ամյա և գումարած 5-ամյա բուհական կրթություն համակարգի հետ համեմատած 3 տարով երկարացրել է կրթությունը:
12-ամյա կրթությունն իր հիմնական և ավագ դպրոցներով առաջացրել են մի շարք պրոբլեմներ: Նախ երեխաները ստիպված են վերջին երեք տարիները սովորել այլ դպրոցում, որը որոշակի հոգեբանական և տեխնիկական հարցեր է առաջ բերում: Կարգավորված չեն ոչ առարկայական ծրագրերը, ոչ էլ դասագրքերը: Ինչպես գիտեք այս տարի ավագ դպրոցների 3 թե 4 դասագիրք ուղղակի գոյություն չունեն: Ես նայում եմ հանրահաշվի և երկրաչափության գրքերն ու ծրագրերը և տեսնում եմ, որ բուհական շատ թեմաներ հիմա հայտնվել են դպրոցական գրքերում: Իսկ բուհական ծրագրերը այդ առումով չեն փոխվել: Բնական հարց է առաջանում. մի՞թե դա էֆեկտիվ ուսուցում է ապահովում: Նույն բանը կատարվել է բուհական 5 տարին 6-ով փոխարինելիս: Ուսանողները մագիստրատուրայում թերբեռնված են, հաճախ կրկնում են բակալավրի ծրագիրը, փոխանակ նեղացնելու ու խորոցնելու իրենց գիտելիքները: Այսինքն մի տեղից մյուսը նյութը տեղափոխելով դրական արդյունքներ ականկալել պետք չէ:
Դրսում գործող համակարգի միայն ձևը տեղափոխելով Հայաստան ոչ միայն օգուտ չենք ստանա, այլ կարող ենք վնասվել: Առանց այն էլ կրթական համակարգը բազում պրոբլեմներ ու թերություններ ուներ: Ոնց որ հայկական ‘Երազ’ մեքենայի որակը լավացնելու համար նրա թափքը փոխարինեն արտասահմանյան ավելի ծանր մի մեքենայի թափքով ու համարեն, որ մի որակյալ մեքենա են ստացել:
Էդ մեքենան նախորդից էլ վատը կլինի:
Կայքում 12-ամյա կրթության մասին հարցմանը մասնակցել է 69 այցելու, և նրանց 71 տոկոսը կարծում է, որ այն երեխաներից իզուր խլելու է 2 տարի, 16 տոկոսը կարծում է, որ կբարձրացնի ուսման որակը, 13 տոկոսն էլ կարծում է, որ ոչինչ չի փոխի: Սա խոսում է այն մասին, որ մարդկանց փոքր մասն է հույսեր կապում 12-ամյա կրթության հետ: